ss 02.06 blog

Η ιστορία του mini

Αγαπημένο αυτοκίνητο. Ήρθε κοντά μας με 34 ίππους και 850 κυβικά το 1959 όταν ζητήθηκε από τον μικρασιάτικης καταγωγής Άλεξ Ισσιγόνη να σχεδιάσει ένα οικονομικό και ασφαλές αυτοκίνητο με χωρητικότητα 4 ατόμων.

Η πρώτη του δεκαετία υπήρξε καθοριστική καθώς έγινε η πρώτη επιλογή όλων. Νέοι, οικογενειάρχες, επιχειρηματίες κυκλοφορούσαν με mini. To 1961 o John Cooper αλλάζει τον κινητήρα με έναν 997 κυβικών και αναβαθμίζει την απόδοση φτάνοντας τα 55 άλογα. Την ίδια δεκαετία, το Cooper S σαρώνει το rally του Μόντε Κάρλο για 4 χρόνια σερί και δέχεται την αναγνώριση που του αξίζει.

Σταδιακά, οι επόμενες δεκαετίες βρήκαν το mini στη “συντήρηση”. Η αίγλη του παραμένει αλλά οι πωλήσεις αρκούν μόνο για να μην βγεί από την γραμμή παραγωγής. Η μεγαλύτερη αλλαγή τόσο σε απόδοση αλλά και σε εμφάνιση έγινε το 1997 και αφού είχε ήδη αγοραστεί πλέον από την Rover. Δύο σημεία ψεκασμού με ένα νέο ψυγείο, αερόσακος και μπάρες πλευρικής πρόσκρουσης στις πόρτες ενώ το μοντέλο “Sportspack”  περιελάμβανε 13in ζάντες αλουμινίου και μεγαλύτερους θόλους τροχών. Δυστυχώς οι βελτιώσεις δεν ήταν αρκετές ώστε να επαναφέρουν στη ζωή το mini κι έτσι το 2000 σταματάει η παραγωγή του.

Στη συνέχεια, η τύχη του mini πέρασε στην BMW όπου και μέχρι το 2006 είχε διχάσει όλους τους λάτρεις του. Πανέμορφο εξωτερικά, με απαράδεκτο κινητήρα και διάφορα άλλα κατασκευαστικά προβλήματα όμως. Ευτυχώς το 2007, η συνεργασία με τη Peugeot-Citroen στο θέμα του κινητήρα κατάφερε να επαναφέρει την αξιοπιστία τόσο του mini όσο και της BMW.

Μπορεί να μην ίδιο με το αρχικό και σίγουρα να μην απευθύνεται στους ίδιους ανθρώπους, είναι όμως άμεσα συνδεδεμένο με το παλιό mini και η ιστορία που κουβαλάει έχει ήδη ξεπεράσει τα 40 χρόνια!

Πηγή

June 2, 2016