Honda Civic diesel

Το τέλος της μπαταρίας!

Το ηλεκτρικό σύστημα των αυτοκινήτων, των 12 volt (όπως το γνωρίζαμε), πλησιάζει στο τέλος του. Οι αιτίες; Οι αυστηρότεροι περιορισμοί στην κατανάλωση καυσίμων και η μείωση στις εκπομπές των οχημάτων, η συνδεσιμότητα των νέων συστημάτων και η αυτόνομη οδήγηση είναι οι αιτίες σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της Delphi Automotive, Mary Gustanski.

Πιο συγκεκριμένα, η αντιπρόεδρος της Delphi Automotive θεωρεί πως οι απαιτήσεις της αυτόνομης οδήγησης πχ. οι κάμερες, το ραντάρ, όπως και ένα μεγάλο μέρος του συστήματος μετάδοσης πχ οι αντλίες λαδιού, θα τροφοδούνται από ηλεκτρική ενέργεια και όχι μηχανικά. Τι σημαίνει όμως αυτό πρακτικά; Οι μπαταρίες που γνωρίζουμε, όχι μόνο θα αντικατασταθούν με καινούριες μεγαλύτερης χωρητικότητας, αλλά θα έχουν και διαφορετική σύσταση. Κάτι τέτοιο βέβαια, θα κοστίσει 1.200 δολάρια έξτρα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Delphi.

Αυτά από την άλλη, όλα αυτά δεν είναι τυχαίοι εικασμοί, καθώς στο εργοστάσιο της Delphi, ήδη πειραματίζονται με ένα Honda Civic diesel, για το οποίο χρησιμοποιούν 48 volt μπαταρίες ιόντων λιθίου με μετατροπέα ενέργειας. Επιπρόσθετα, έχει εγκατασταθεί και σύστημα start-stop με εναλλάκτη, ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή κ.α.

Τα πρώτα αποτελέσματα όλου αυτού του εγχειρήματος είναι θετικά, αφού οι μηχανικοί της Delphi έχουν καταφέρει να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου 10%, ποσοστό αρκετά υψηλό, καθώς οι μηχανικοί των εταιρειών γενικότερα προσπαθούν να πετύχουν ποσοστά του μεγέθους του 1%. Και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά, το ηλεκτρικό turbo που διαθέτει το νέο όχημα, στο οποίο πειραματίζονται, προσφέρει και οικονομία καυσίμου και εξάληψη του φαινομένου του lag στις χαμηλές στροφές.

Τέλος όμως, σύμφωνα με την κ. Gustanski, δεν θα αλλάξει η τάση όλων των εξαρτημάτων σε 48 volt, αφού κάποια στοιχεία του αυτοκινήτου όπως πχ τα ηλεκτρικά παράθυρα, το ραδιόφωνο κ.α. θα εξακολουθούν να λειτουργούν με τάση των 12 volt.

Πηγή

October 18, 2016