gearbox-mistakes

Μάθετε τι να αποφύγετε στο κιβώτιο ταχυτήτων και το συμπλέκτη του αυτουκινήτου σας!

Είναι πιθανό στο μέλλον να μην υφίσταται πλέον αυτοκίνητο με συμπλέκτη και κιβώτιο ταχυτήτων, μέχρι τότε όμως, καλό είναι να γνωρίζουμε ποιες συνήθειες τα βλάπτουν και να τα μεταχειριζόμαστε σωστά.

Πρώτον, πολλοί από εμάς (αν όχι όλοι), έχουμε τη συνήθεια να ακουμπάμε το χέρι μας στον επιλογέα για να το ξεκουράζουμε, “μετατρέποντας” τον επιλογέα σε υποβραχιόνιο. Οι συνέπειες όμως αυτής της συνήθειας είναι δύο και άκρως σημαντικές. Αρχικά, λόγω του ότι και τα δύο χέρια δεν βρίσκονται στο τιμόνι, τίθεται θέμα της ασφάλειας μας, καθώς τα αντανακλαστικά μας είναι μειωμένα. Από την άλλη λόγω του επιπλέον βάρους στο επιλογέα, φθείρεται η βάση του (Προσοχή λοιπόν!).

Δεύτερον, μία άλλη συνήθεια που έχουμε, είναι να μην βάζουμε τον επιλογέα στη νεκρά, όταν είμαστε πχ σταματημένοι σε ένα φανάρι ή ένα μποτιλιάρισμα. Αυτή η συνήθεια όμως εμποδίζει την ενεργοποίηση του start-stop συστήματος στα σύγχρονα μοντέλα, με αποτέλεσμα να μην γίνεται εξοικονόμηση καυσίμων. Επιπλέον, όταν πατάμε το συμπλέκτη (αλλιώς το αυτοκίνητο θα έσβηνε), κάποια στιγμή κουράζεται και αρχίζει να φθείρεται.

Τρίτον, στις ανηφόρες είναι καλύτερο να τραβάμε χειρόφρενο και εν συνεχεία να κάνουμε μία πιο ομαλή εκκίνηση. Η περίπτωση ισορροπίας του αυτοκινήτου στην ανηφόρα με το γκάζι και τη χρήση του συμπλέκτη, εκτός από πολύπλοκη είναι και καταστροφική για το συμπλέκτη.

Τέλος, μία καταστροφική και περιττή συνήθεια που πολλοί έχουμε, είναι η επιλογή της νεκράς στη κατηφόρα. Εάν αυτό συμβαίνει, τότε χάνονται αφενός πολύτιμα δευτερόλεπτα στη περίπτωση που χρειαστεί κάποια γρήγορη αντίδραση από τον οδηγό, αφετέρου δεν υπάρχει κάποιο κέρδος από πλευράς οικονομίας καυσίμων, καθώς στα καινούρια μοντέλα το cut off διακόπτει τη τροφοδοσία, μόλις το πόδι φύγει από το γκάζι.

Πηγή

October 12, 2016