Τα «πρωτότυπα» ελαστικά της Goodyear μας προσφέρουν γεύση από το μέλλον

Η Goodyear Tire & Rubber Company παρουσίασε στο 85ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης αυτήν την εβδομάδα δύο καινοτόμα ελαστικά, τα οποία θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά στο μέλλον το ρόλο των ελαστικών αυτοκινήτων.

Παρότι πρόκειται για «πρωτότυπα» ελαστικά, οι τεχνολογίες του μέλλοντος εξάπτουν τη φαντασία και προσφέρουν μια πρώτη γεύση από τις πρακτικές καινοτομίες που πιθανόν θα τεθούν μελλοντικά στο επίκεντρο. Η πρώτη ιδέα -που ονομάζεται “BHO3″- προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τη μετατροπή της θερμότητας που παράγεται από το κυλιόμενο ελαστικό σε ηλεκτρική ενέργεια. Η δεύτερη ιδέα -που ονομάζεται “Trible Tube”- περιέχει τρεις σωλήνες που ρυθμίζουν την πίεση των ελαστικών ανταποκρινόμενη στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του δρόμου, προσφέροντας, έτσι, νέα επίπεδα απόδοσης και ευελιξίας.

Ο Joe Zekoski, Αντιπρόεδρος της Goodyear και Επικεφαλής του τεχνικού τμήματος δήλωσε σχετικά: «Αυτά τα πρωτότυπα ελαστικά οραματίζονται εκ νέου τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα ελαστικά στο μέλλον» και συνέχισε «Οραματιζόμαστε ένα μέλλον στο οποίο τα προϊόντα μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι του οχήματος και του καταναλωτή, πιο φιλικά προς το περιβάλλον και περισσότερο ευέλικτα.» Ακολουθούν πρόσθετα στοιχεία για τις δύο κατηγορίες « πρωτοτύπων» ελαστικών:

BHO3 Το συγκεκριμένο ελαστικό παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω της λειτουργίας των υλικών στο εσωτερικό του ελαστικού που συγκεντρώνει και μετατρέπει την ενέργεια που δημιουργείται από τη θερμότητα κατά την κύλισή του υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται θα βελτιστοποιήσουν τις δυνατότητες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας του ελαστικού καθώς και την αντίσταση κύλισης του. Καθώς η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλώνει, αυτή η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να συμβάλει σημαντικά στην επίλυση των μελλοντικών προκλήσεων της μετακίνησης. Το όραμα μας για τη συγκεκριμένη τεχνολογία ελαστικών θα μπορούσε να εξαλείψει τις ανησυχίες των οδηγών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

TRIPLE TUBE Το συγκεκριμένο ελαστικό διαθέτει τρεις εσωτερικούς σωλήνες. Αυτοί οι σωλήνες βρίσκονται κάτω από το πέλμα και κοντά στους εσωτερικούς και εξωτερικούς ώμους του ελαστικού, αλλά και στο κέντρο. Το ελαστικό στηρίζεται σε μια εσωτερική αντλία που κινεί τον αέρα από τον βασικό θάλαμο στους τρείς επιμέρους θαλάμους αέρα ή σωλήνες. Το ελαστικό προσαρμόζεται αυτόματα – και ανεξάρτητα – σε τρεις διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο.

• Eco / Safety – με μέγιστο πληθωρισμό στις τρεις σωλήνες – προσφέρει μειωμένη αντίσταση κύλισης.
• Sporty position – με μειωμένη αύξηση μέσα στο εσωτερικό βραχίονα του σωλήνα – προσφέρει στους οδηγούς πιο άμεσο χειρισμό μέσω της βελτιστοποιημένης επιφάνειας επαφής.
• Wet Traction position – με μεγιστοποίηση της αύξησης στο κέντρο του σωλήνα – παρέχει υψηλή αντίσταση στην υδρολίσθηση μέσω του υπερυψωμένου πέλματος στο κέντρο του ελαστικού.

Παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα ελαστικά αποτελούν μελλοντικές «πρωτότυπες» ιδέες, ο κος Zekoski σημειώνει ότι αποτελούν βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Goodyear στον τομέα της καινοτομίας, καθιερώνοντας μια μακρόπνοη, νοοτροπία στις ομάδες έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας με γνώμονα την αγορά. «Είναι πιο σημαντικό από ποτέ για εμάς να παραμείνουμε βαθιά προσηλωμένοι καινοτομία που ενισχύει την αγορά, η οποία μας καλεί να επικεντρωθούμε, και να προβλέψουμε, τις γρήγορα εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών μας», συμπλήρωσε ο κος Zekoski.

Επιπλέον, εκτός από τα συγκεκριμένα πρωτότυπα ελαστικά, η Goodyear παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης μια λύση ελαστικών που μπορεί να συμβάλει στις κοινωνικές προκλήσεις της κίνησης σήμερα: το βραβευμένο θερινό ελαστικό EfficientGrip Performance που διαθέτει βαθμολογία «Α» στην αντίσταση κύλισης1 και ακόμη μια βαθμολογία «Α» στο κράτημα στο βρεγμένο οδόστρωμα2 σύμφωνα με την σήμανση των ελαστικών της ΕΕ.

Τα νέα ελαστικά EfficientGrip Performance σε οκτώ νέες διαστάσεις με βαθμό «ΑΑ» προσφέρουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να επηρεάσουν θετικά το περιβάλλον και την ασφάλεια των επιδόσεων του οχήματος τους, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου και την απόσταση πέδησης του σε βρεγμένους δρόμους σε σύγκριση με τα ελαστικά χαμηλής βαθμολογίας.

March 5, 2015