Πως φρενάρουμε σωστά;
Φρένο, μία λέξη, πολλές ερμηνείες. Δυστυχώς, δεν έχουν όλοι οι οδηγοί την αίσθηση και τις γνώσεις του σωστού φρεναρίσματος με αποτέλεσμα, οι λάθος χειρισμοί να γίνονται πολλές φορές αιτία τροχαίων ατυχημάτων. Τι θα πρέπει να γνωρίζουμε όμως αναφορικά με το φρενάρισμα;
Κανόνας πρώτος και απαράβατος, κρατάμε αποστάσεις! Όσα συστήματα κι αν βγουν, κανένα δεν θα ξεπεράσει την πρόληψη. Με το να διατηρούμε σωστές αποστάσεις ασφαλείας, κερδίζουμε χρόνο αντίδρασης σε περίπτωση που συμβεί κάτι μπροστά μας όσο οδηγούμε.
Σωστή θέση του σώματος κατά την οδήγηση. Για πολλούς έχουν περάσει πολλά χρόνια από την απόκτηση του διπλώματος και ίσως έχουν ξεχάσει τους βασικούς κανόνες, άλλοι πάλι απλά τους αγνοούν. Οδηγώντας σε λάθος θέση, είναι πιο πιθανό να κουραστούμε γρήγορα και μέσα από την κούραση να προκληθεί κάποιο ατύχημα. Ακόμα, όλα τα συστήματα ασφαλείας είναι σχεδιασμένα ώστε να προστατεύουν τον οδηγό σε συγκεκριμένη θέση. Για αυτούς του λόγους, ποτέ δεν οδηγούμε σχεδόν ξαπλωμένοι, ούτε πολύ μακριά από το τιμόνι. Διατηρούμε τους καρπούς στη γνωστή θέση «δέκα και δέκα». Το ύψος του τιμονιού πρέπει να είναι τόσο, ώστε να χωρούν τα χέρια ανάμεσα στο κάτω μέρος του και τους μηρούς. Ποτέ το πόδι δεν θα πρέπει να τεντώνει όταν φτάνει στα πεντάλ. Το πέλμα πρέπει να σχηματίζει ορθή γωνία σε σχέση με τη γάμπα. Τέλος ο μηρός δεν πρέπει να ανασηκώνεται πολύ ψηλά όταν πατάμε τα πεντάλ, κάτι που ρυθμίζεται μέσω του σωστού ύψους του καθίσματος.
Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο δεν είναι εφοδιασμένο με ABS, όταν φρενάρουμε, δεν πρέπει να πατάμε απότομα το φρένο. Αφήνουμε και πατάμε το πεντάλ με σύντομες κοφτές κινήσεις μέχρι να επανακτήσουμε τον έλεγχο του οχήματος.
Αν πάλι το αυτοκίνητο μας έχει ABS ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Το σύστημα εξασφαλίζει τον έλεγχο του οχήματος οπότε μπορούμε ακόμα και να στρίψουμε σωστά εάν χρειαστεί, οπότε προκειμένου να φρενάρουμε, πρέπει να διατηρήσουμε την πίεση στο πεντάλ όσο κι αν τρέμει το πεντάλ.