Πως δημιουργήθηκαν τα σημερινά super cars!
Ποιος είναι ο ορισμός του σπορ αυτοκίνητου; Είναι ένα όχημα με σχήμα αεροδυναμικό που όποιος το οδηγάει ανεβαίνει επίπεδα στα μάτια του κόσμου; Θεωρείται το αυτοκίνητο, το οποίο έχει κινητήρα με ισχύ από κάποιους ίππους και πάνω ή ο ήχος της εξάτμισης είναι αρκετός;
Δεν έχει και πολύ μεγάλη σημασία το πως το ορίζει ο καθένας μας, μιας και οι τρεις περιπτώσεις αυτοκινήτων είναι αξιοπρόσεκτες για τον κόσμο ούτως ή άλλως. Κάποιες φορές η αισθητική, άλλες φορές μία προσπέραση που το αμάξι μας αφήνει πίσω σαν να ήμασταν σταματημένοι, αμέσως αμέσως αναρωτιόμαστε πόσο μπορεί να κοστίζει, πόσα χιλιόμετρα πιάνει ή πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι κτλ. Όπως και να έχει, είναι μία περιττή πολυτέλεια και όπως και να το κάνουμε, επικίνδυνη επίσης.
Στο παρελθόν δεν υπήρχαν τα “σπορ” και τα “συμβατικά” αυτοκίνητα. Οι μηχανικοί όμως πάντα είχαν την προοπτική του να φτιάξουν κάτι μεγαλύτερο, γρηγορότερο και ανθεκτικότερο, ενώ η ασφάλεια ερχόταν σε δεύτερη μοίρα. Αυτό που μετρούσε περισσότερο ήταν η ιπποδύναμη, αλλά όταν το αυτοκίνητο άρχισε να χρησιμοποιείται ευρέως, άρχισε να τίθεται και ένα ζήτημα αισθητικής. Έτσι λοιπόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έφτασαν σε σημείο να πρέπει να καλύψουν τη δίψα του κοινού για κάτι γρήγορο-δυνατό και αισθητικά όμορφα, με αποτέλεσμα να γεννηθούν τα σπορ αυτοκίνητα.
Αρχικά, τις εμφανίσεις τους τις έκαναν στις πίστες. Τοποθετούνταν τεράστιες μηχανές σε εύθραυστα αμαξώματα οδηγόντας το παθιασμένο κοινό στον έβδομο ουρανό, αλλά το ζήτημα “ασφάλεια” ερχόταν στο νου… μετά το ατύχημα. Έτσι τα αμαξώματα άρχισαν να κατασκευάζονται για να είναι ανθεκτικότερα, η αισθητική ήταν υψηλότερη, η πολυτέλεια στο εσωτερικό ήταν λίγη και τα σπορ αμάξια άρχισαν να βγαίνουν και στους δρόμους.
Όταν άρχισε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος άλλαξαν πολλά δεδομένα. Το αυτοκίνητο είναι ένα εργαλείο, που σημαίνει πως ο κόσμος μετά τη λήξη του έψχνε κάτι φθηνό, μικρό, που να καίει λίγα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες να κλείσουν και άλλες να ανοίξουν με επιτυχία, γιατί μπόρεσαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Υπήρξαν όμως και κάποιες (σήμερα διάσημες), οι οποίες αποφάσισαν να απευθυνθούν στην ελίτ.
Κάποιες από αυτές τις εταιρείες είναι η Ferrari, η Porsche, η Ashton Martin και η Bugatti που κατασκευάζουν αποκλειστικά σπορ αυτοκίνητα. Είναι γρήγορα, ομορφότερα και ταυτόχρονα ανθεκτικότερα και πιο ασφαλή. Μελλοντικά, όμως, όταν ο κόσμος συνήλθε από το σοκ των πολέμων, εταιρείες όπως η Fiat, η Ford και η Mercedes προσέφεραν στο ευρύ κοινό sport αυτοκίνητα. Τότε ήταν που οι premium εταιρείες των sports cars, ανταπάντησαν με με πιο γρήγορα μοντέλα και κάπως έτσι δημιουργούνται τα super cars στις μέρες μας.