tb_688x500_746381_96db298d397b6205341819ea878afd24

Περίεργα αυτοκίνητα από το παρελθόν!

Μπορεί τα περισσότερα αυτοκίνητα πλέον να έχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ τους σε θέματα σχεδιασμού και χρηστικότητας, υπάρχουν όμως και οι “φωτεινές” εξαιρέσεις που εμφανίζονται έστω και σαν πρότυπα για ταράξουν τα λιμνάζοντα νερά της ευρηματικότητας και τραβήξουν την προσοχή μας, ποτέ θετικά και πότε αρνητικά… Ειδικά στο παρελθόν υπήρξαν αρκετές προσπάθειες με μεγαλή δόση φιλοδοξίας και φουτουρισμού. Αρκετά μεγάλη για μείνουν μέχρι και σήμερα! Τρία αυτοκίνητα που έκλεψαν κάποτε την παράσταση;

1) Amphicar 770 ή αλλιώς το αυτοκίνητο που μπορεί να κολυμπάει

Καλή ιδέα με λάθος εκτέλεση!
Σίγουρα ένα αυτοκίνητο που μπορεί να βρεθεί στη θάλασσα θα εξυπηρετούσε πολύ, δεν γίνεται όμως και ο σκύλος να είναι χορτάτος και η πίτα ολόκληρη. Ο δρόμος έχει άλλες απαιτήσεις από το νερό κι έτσι κάπου έπρεπε να γίνουν εκπτώσεις. Το περίεργο του συγκεκριμένου εγχειρήματος είναι ότι στο νερό, το όχημα είχε καλύτερες επιδόσεις με αποτέλεσμα κάθε διαδρομή μέχρι το νερό να είναι και ένα μικρό και πολύ αργό βασανιστήριο… Το δεύτερο λάθος του συγκεκριμένου οχήματος ήταν το marketing plan. Παρόλο που κατασκευάστηκε στη Γερμανία, η αγορά που απευθυνόταν ήταν η Αμερική, χωρίς όμως να κάνουν τους σωστούς υπολογισμούς. Οι αποστάσεις από λίμνες στην Αμερική ήταν τεράστιες κι έτσι το αρχικό όνειρο των κατασκευαστών ότι ο κόσμος θα έπαιρνε το αυτοκίνητο και θα πήγαινε για ψάρεμα στη λίμνη, δεν βγήκε ποτέ αληθινό. Έτσι, αν και η αρχική ιδέα ήταν έξυπνη, με πωλήσεις λιγότερες των 4.000, το 1968, το αμφίβιο αυτοκίνητο πέρασε στην ιστορία.

3

2) Pininfarina X ή αλλιώς “ένα δάκρυ κύλησε”

Για το εν λόγω όχημα, η ιστορία ξεκίνησε όταν ο καθηγητής Alberto Morelli ανέλαβε να σχεδιάσει το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο. Και όντως τα κατάφερε πετυχαίνοντας ένας αεροδυναμικό συντελεστή της τάξης του 0,23 λόγω του σχήματος που ήταν «δάκρυ». Παρά τη λειτουργική επιτυχία του οχήματος, η πρόταση δεν κατάφερε ποτέ να βγει στην παραγωγή με αποτέλεσμα να βρεθεί στο μουσείο του Pininfarina μέχρι το 2007, όταν αγοράστηκε από τον John Rosatti, ο οποίος με τη σειρά του το 2015 το πούλησε για 330.000$.

2

3) GM Futureliner ή αλλιώς η κινητή βιτρίνα της General Motors

Κατασκεύασμα της Αμερικής του ’50, έπρεπε να έχει τη μεγαλοπρέπεια και τη δύναμη που είχε ο νικητής του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Με δεύτερο όροφο αποκλειστικά για τον οδηγό, τουαλέτα και συρόμενα πλαϊνα τμήματα ώστε να αποκαλύπτονται οι βιτρίνες, το Futureliner είχε σαν στόχο να φέρει τα προϊόντα της μεγαλής αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλη τη Β.Αμερική. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 12 οχήματα εκ των οποίων τα 9 υπάρχουν ακόμα.

1

 

Πηγή

 

December 16, 2016