F1 2000 - 2012

Οι κανόνες ασφαλείας της F1 (2000 – 2012)

Η Formula 1 έχει μπει αισίως στον 21ο αιώνα, οι ταχύτητες έχουν ξεφύγει και οι κανονισμοί ασφαλείας γίνονται όλο και πιο αυστηροί ανεβάζοντας τον πήχη ψηλότερα! Τι έχει συμβεί λοιπόν την πρώτη δεκαετία του νέου αιώνα;

To 2000 η ταχύτητα πρόσκρουσης για τα crash tests αυξάνεται από 13 σε 14 m/sec. To cockpit αποκτά ένα νέο στρώμα από Kevlar με σκοπό την προστασία των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος.

Το 2001 οι οδηγοί πλεόν είναι υποχρεωμένοι να οδηγούν πιο “ευγενικά” και να επιτρέπουν στα υπόλοιπα μονοθέσια την προσπέραση σε περίπτωση που εμφανιστεί για τρίτη φορά η μπλε σημαία. Η παράβαση του “savoir vivre” επιφέρει ποινή δέκα δευτερολέπτων για τον οδηγό.

Το 2003 διάφορες πίστες υπόκεινται αλλάγες καθώς υπήρχαν πολλά επικίνδυνα σημεία. Την ίδια χρονιά, το σύστημα HANS που προστετεύει το κεφάλι και τον αυχένα του οδηγού, γίνεται υποχρεωτικό.

Το 2004 η FIA εισάγει νέες οδηγίες σχετικά με την κατασκευή των κράνων.

Το 2007 τα μονοθέσια αποκτούν δέκτες LED ώστε να λαμβάνουν τα σήματα που στέλνουν οι επόπτες.

To 2009 η FIA δημιουργεί έναν οργανισμό με στόχο την εκπαίδευση νέων οδηγών αλλά και την ανάπτυξη τεχνογνωσίας σχετικά με την ασφάλεια εντός πίστας. Οι αγωνοδίκες πλέον λαμβάνουν τις αποφάσεις βασιζόμενοι στην ανάλυση του βίντεο. Όλες οι αποφάσεις αναρτώνται στο site της FIA.

To 2010 επιστρατεύονται οι παλαίμαχοι οδηγοί για να βοηθήσουν τους αγωνοδίκες στις αποφάσεις τους ενώ παράλληλα εκτός από τους τοπικούς ελεκτές, ένα μόνιμό επιτελείο αγωνοδίκων βρίσκεται σε όλους τους αγώνες.

Το 2011 η FIA επιχειρεί να μειώσει την ταχύτητα των αγωνιστικών. Εξαρτήματα που χρησιμοποιούνταν τα τελευταία χρόνια, αφαιρούνται από τα μονοθέσια με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη μείωση της κάθετης δύναμης.

Πηγή

May 20, 2016