Ασφάλεια στη φόρμουλα 1

Οι κανόνες ασφαλείας της F1 (1950-1969)

Μόνο τυχαίο δεν είναι που στην Formula 1 υπάρχουν πιλότοι κι όχι οδηγοί. Ταχύτητες αγγίζουν τα όρια και οδήγηση που ξεσηκώνει ακόμα και τον πιο ήρεμο άνθρωπο. Κάθε τι συναρπαστικό όμως έχει και τις άσχημες στιγμές του. Δυστυχώς τα ατυχήματα που προκύπτουν διαμορφώνουν στην πορεία και τους κανόνες. Στις 7 δεκαετίες που υπάρχει η Formula 1, οι κανόνες τέθηκαν αργα και με τον δύσκολο τρόπο. Η ιστορία τους;

– Το 1950 διεξάγεται το πρώτο πρωτάθλημα Formula 1 στο Silverstone της Αγγλίας. Γρήγορα για την εποχή τους αυτοκίνητα σχεδιασμένα μόνο για να παρέχουν θέαμα και αποκλειστικά χωρίς την οποιαδήποτε δικλείδα ασφαλείας για τους οδηγούς.

– Το 1955 τοποθετούνται για πρώτη φορά δισκόφρενα. Την ίδια χρονιά ο Αυστραλός Jack Brabham οδηγεί το πρώτο αυτοκίνητο της Formula 1 που έχει την μηχανή στο μέσο του οχήματος αντί του μπροστινού μέρους που ήταν το καθιερωμένο.

– Το 1960 η formula 1 θεσπίζει τους πρώτους κανόνες οδικής ασφάλειας

– Το 1961 τοποθετούνται προστατευτικές μπάρες ασφαλείας στα οχήματα

– Το 1963 είναι καθοριστικό καθώς αρκετά νέα μέτρα εισάγονται στο θεσμό. Βελτιώνονται τα συστήματα πυρασφάλειας στα οχήματα με τροποποιήσεις στα ντεπόζιτα καυσίμου, οι κανόνες στα συστήματα πέδισης γίνονται ακόμα πιο αυστηροί, οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι πλέον να φοράνε πυρίμαχες φόρμες, η FIA αναλάμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή διεξαγωγή του πρωταθλήματος και τέλος τα οχήματα διαμορφώνονται εκ νέου ώστε η έξοδος των πιλότων να είναι πιο εύκολη σε περίπτωση ανάγκης.

– το 1968 τα ηλεκτρονικά συστήματα των οχημάτων μπαίνουν στο μικροσκόπιο με νέους κανόνες ελέγχου και ασφαλείας. Οι προστατευτικές μπάρες αλλάζουν μέγεθος, με τις νέες να πρέπει να ξεπερνουν κατά 5 cm το κεφάλι του οδηγου. Ο πιλότος Dan Gurney είναι ο πρώτος που φοράει κράνος το οποίο προστατεύει ολόκληρο το κεφάλι του.

– Το 1969 κάνει την εμφάνισή του το διπλό σύστημα πυρόσβεσης

Πηγή

April 1, 2016