shutterstock_181721162-min

Δίπλωμα οδήγησης στα 17;

Δίπλωμα οδήγησης στα 17; Ισχύει εδώ και πολλά χρόνια στην κεντρική και βόρεια Αμερική όπως και σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Πρόσφατα έγινε η πρόταση για εφαρμογή και στην Ελλάδα. Με ποιο σκεπτικό όμως θα μπορούσε να αποφασιστεί κάτι τέτοιο και πως θα επηρέαζε την υπάρχουσα κατάσταση;

Η αρχική πρόταση είναι ξεκάθαρη, δίπλωμα στα 17 αλλά οδήγηση με παρουσία μεγαλύτερου ατόμου στο αυτοκίνητο, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο εξωτερικό. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί θεωρητικά τουλάχιστον, ένα εμπειρότερο άτομο δίπλα στο νεό οδηγό αφενός μπορεί να εκπαιδεύσει επί της ουσίας τον άπειρο οδηγό, αντιμετωπίζοντας μαζί κάποιες καταστάσεις και αφετέρου για να του μεταδώσει γνώσεις που αποκτά κάποιος μετά από χρόνια οδήγησης. Πρακτικά, αυτή η τακτική έχει αποδώσει σε κάποιες χώρες όπως η Γερμανία καθώς οι στατιστικές μελέτες δείχνουν τους εκπαιδευμένους νέους να εμπλέκονται σε λιγότερα τροχαία ατυχήματα.

Πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο στην Ελλάδα όμως που δεν φημιζόμαστε για την οδική κουλτούρα μας. Πως θα μπορούσε να δείξει ένας γονιός τη σωστή συμπεριφορά όταν ο ίδιος παραβιάζει σηματοδότές και εν γένει τον Κ.Ο.Κ;

Ένα ακόμα σημείο προς εξέτση είναι οι ραγδαίοι ρυθμοί της τεχνολογίας. Πως θα έχουμε την απαίτηση από έναν άνθρωπο κάποιας ηλικίας να γνωρίζει τις νέες τεχνολογίες που περιλαμβάνονται στο αυτοκίνητο του ώστε να μπορεί να τις εξηγήσει και στο έφηβο παιδί του.

Το θέμα που προκύπτει λοιπόν για τα ελληνικά δεδομένα είναι αρκετά σοβαρό. Ένας 17χρονος που θα εκπαιδευτεί από έναν έμπειρο οδηγο με ως επί το πλείστον μέγαλη έλλειψη οδικής κουλτούρας ή ένας 18χρονος που θα πάρει το δίπλωμα οδήγησης και θα αφεθεί μόνος στο δρόμο;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι σε θέματα οδήγησης και ασφάλειας θα πρέπει να επανεξετάσουμε τις έως τώρα επιλογές μας.

Πηγή

July 22, 2016