Eagle-360

H Goodyear αποκαλύπτει το μυστικό του Eagle-360, ένα πρότυπο ελαστικό το οποίο οραματίστηκε για τα αυτόνομα οχήματα του μέλλοντος

Ένα μοναδικό πρότυπο ελαστικό σφαιρικού σχήματος που δίνει έμφαση στη απόλυτη ικανότητα ελιγμών, στην ασφάλεια και στη συνδεσιμότητα.

Μετά από 117 κατασκευαστικής παρουσίας στον τομέα των ελαστικών, η Goodyear παρουσίασε σήμερα το όραμα της για τα ελαστικά του μέλλοντος τα οποία θα είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που έχουμε συνηθίσει – πρόκειται για μία σφαίρα.

Η Goodyear αποκάλυψε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το όραμα της για το τελευταίο πρότυπο ελαστικό, το Eagle-360. Πρόκειται για ένα σφαιρικό ελαστικό το οποίο κατασκευάστηκε μέσω ενός 3-D printer και είναι η υλοποίηση όσων οραματίζεται η Goodyear για το μέλλον. Παρουσιάστηκε μία εμπνευσμένη λύση πολλά χρόνια μπροστά από το σήμερα, όταν η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να είναι μέσα στη καθημερινή πρακτική.

Σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη της Navigant Research, μέχρι το 2035 (1) αναμένεται να πωλούνται ετησίως 85 εκατομμύρια αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με τη μελέτη J.D. Power 2015 U.S. Tech Choice, αυτό που κυρίως απασχολεί τους καταναλωτές είναι πως η τεχνολογία θα εξασφαλίσει την ασφάλεια στα αυτόνομα αυτοκίνητα (2).

‘Η σταθερή μείωση του ενεργού ρόλου και της παρέμβασης του οδηγού στα αυτόνομα αυτοκίνητα, προϋποθέτει ότι τα ελαστικά θα παίζουν έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο δεδομένου ότι είναι ο πρώτος συνδετικός κρίκος με το δρόμο’ λέει ο Joseph Zekoski, πρώτος Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής Τεχνικός Υπεύθυνος της Goodyear. ‘Τα πρότυπα ελαστικά της Goodyear θα παίξουν ένα ρόλο στο μέλλον και θα λειτουργήσουν τόσο σαν δημιουργικές πλατφόρμες που θα ωθήσουν τον τρόπο σκέψης πέρα από τα συμβατικά όρια αλλά και σαν πεδίο δοκιμής για της τεχνολογίες της επόμενης γενιάς.’

Σφαιρικό σχήμα για απόλυτη ικανότητα ελιγμών και ασφάλεια

Το μοναδικό σχήμα του Eagle-360 της Goodyear θα συμβάλλει σε επίπεδο ασφάλειας και ικανότητας ελιγμών ώστε να καλύψει τις απαιτήσεις της αυτόνομης κίνησης. Το σφαιρικό σχήμα του ελαστικού είναι το σημείο κλειδί που προσφέρει την απόλυτη ικανότητα ελιγμών. Τα ελαστικά πολλαπλού προσανατολισμού κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις συμβάλλοντας έτσι στην ασφάλεια των επιβατών ενώ ταυτόχρονα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τους χωρικούς περιορισμούς. Η τεχνολογία Active δίνει τη δυνατότητα στο ελαστικό να κινείται σύμφωνα με τις ανάγκες, να μειώνει την ολίσθηση σε περίπτωση κινδύνου όπως πάγος ή αιφνίδιο εμπόδιο και με τον τρόπο αυτό το όχημα παραμένει συνεχώς σε ασφαλές έδαφος.

Επίσης, το σφαιρικό σχήμα του Eagle-360 της Goodyear κάνει την οδήγηση πιο μαλακή λόγω των πλευρικών κινήσεων. Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να προσπεράσει ένα εμπόδιο δίχως να αλλάξει κατεύθυνση πορείας.

Τέλος, χάρη στη δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών, το ελαστικό αυτό είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τα αναμενόμενα προβλήματα παρκαρίσματος στο μέλλον δεδομένου ότι ο χώρος που θα απαιτείται για το παρκάρισμά των αυτοκινήτων με σφαιρικά ελαστικά θα είναι μικρότερος. Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι οι περιοχές για παρκάρισμα θα είναι ίδιες, με αυτά τα ελαστικά αυξάνεται σημαντικά η χωρητικότητα τους δίχως να αυξάνει το μέγεθος τους.

Σύνδεση μέσω μαγνητικής αιώρησης

Για να συνδεθεί με το αμάξωμα του αυτοκινήτου, το πρότυπο ελαστικό Eagle-360 της Goodyear βασίζεται στη μαγνητική αιώρηση. Το ελαστικό αναρτάται στο αυτοκίνητο μέσω μαγνητικού πεδίου, όπως οι σιδηρόδρομοι μαγνητικής ανύψωσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μεγαλύτερη άνεση για τον επιβάτη και μείωση του παραγόμενου θορύβου.

‘Αν και πρόκειται για ένα καθαρά πρότυπο ελαστικό, αντιπροσωπεύει ξεκάθαρα τον καινοτόμο τρόπο σκέψης της Goodyear και είναι ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο θα αντιμετωπίζονται οι ανάγκες των οδηγών στο μέλλον. Με βάση δική μας πρόσφατη έρευνα (3), γνωρίζουμε ότι η επιθυμία των νεαρών οδηγών είναι να κινούνται στο μέλλον με έξυπνα και βιώσιμα αυτοκίνητα και ότι τους απασχολεί κυρίως η ασφάλεια και η αξιοπιστία των οχημάτων (4). Πιστεύουμε ότι το πρότυπο ελαστικό Eagle-360 μπορεί να είναι μία ασφαλής και βιώσιμη λύση για τους τελικούς χρήστες μας οι οποίοι πιθανότατα θα οδηγήσουν ή θα είναι επιβάτες των αυτόνομων αυτοκινήτων στο μέλλον’ λέει ο Carlos Cipollitti, Διευθυντής του Κέντρου Καινοτομίας της Goodyear στο Λουξεμβούργο. ‘Ελπίζουμε επίσης να χρησιμεύσει και σαν έμπνευση για την αυτοκινητοβιομηχανία μιας και συνεχίζουμε να βρίσκουμε λύσεις μαζί.’

Οι αισθητήρες διασφαλίζουν την συνδεσιμότητα με το αυτοκίνητο και βελτιώνουν την ασφάλεια

Goodyear, για να βελτιστοποιήσει τις συνθήκες οδήγησης των αυτόνομων οχημάτων, σκέφτηκε και ένα χαρακτηριστικό, την συνδεσιμότητα η οποία υλοποιείται μέσω τριών στοιχείων. Κατ’ αρχήν οι αισθητήρες μέσα στο πρότυπο ελαστικό Eagle-360 καταγράφουν τις συνθήκες του δρόμου, μεταξύ άλλων τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες της επιφάνειας. Οι πληροφορίες αυτές μεταβιβάζονται στο αυτοκίνητο καθώς και στα άλλα οχήματα για μεγαλύτερη ασφάλεια. Κατά δεύτερον, η Goodyear εκμεταλλεύεται την τεχνολογία φθοράς πέλματος και παρακολούθησης της πίεσης. Αισθητήρες μέσα στο Eagle-360 καταγράφουν και ρυθμίζουν τη φθορά του ελαστικού με στόχο να αυξηθεί η χιλιομετρική απόδοση. Τέλος, δεδομένου ότι το πέλμα κατασκευάζεται με 3-D printer, το ελαστικό μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις συνθήκες στη περιοχή διαμονής του οδηγού.

Βιο-μιμητική – αντλώντας έμπνευση από τη φύση

Ο σχεδιασμός του Eagle-360 παρουσιάζει στοιχεία βιο-μιμητικής, μίμηση δηλαδή της φύσης, μία αρχή που συχνά χρησιμοποιεί στα σχέδια της η Goodyear. Το ίχνος επαφής του πέλματος μιμείται τη «λογική του κοραλλιού» ενώ τα πολλαπλών κατευθύνσεων μπλοκ και οι εγκοπές βοηθούν και εξασφαλίζουν ασφαλή επαφή. Το κάτω μέρος των εγκοπών διαθέτει τα ίδια στοιχεία όπως ένα φυσικό σφουγγάρι που γίνεται άκαμπτο όταν είναι στεγνό αλλά μαλακώνει όταν είναι υγρό και με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται σωστή συμπεριφορά σε βρεγμένο δρόμο και αντίσταση υδρολίσθησης. Λόγω της συγκεκριμένης υφής το νερό αναροφάται από το οδόστρωμα και στη συνέχεια, μέσω φυγόκεντρης δύναμης, γίνεται διασπορά του από το ίχνος του ελαστικού ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος υδρολίσθησης.

1) Πηγή: Navigant Research, Προηγμένα Συστήματα Υποστήριξης Οδήγησης και η Εξέλιξη της Λειτουργικότητας στα Αυτόνομα Οχήματα: Ανάλυση της Παγκόσμιας Αγοράς και Προγνωστικά: http://www.navigantresearch.com/research/autonomous-vehicles

2) Πηγή: Το 2015 η μελέτη U.S. Tech Choice στο χρονικό διάστημα Ιανουάριο – Μάρτιος 2015 η οποία βασίστηκε σε μία online έρευνα με τη συμμετοχή πάνω από 5,300 καταναλωτών οι οποίοι είχαν αγοράσει/πάρει με leasing νέο αυτοκίνητο τα τελευταία πέντε χρόνια. – Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα: http://www.jdpower.com/press-releases/2015-us-tech-choice-study#sthash.rZ6ysrNh.dpuf

3) Πηγή: Goodyear και Think Good Mobility: Οι απόψεις της Millennials σχετικά με το μέλλον της κινητικότητας στην Ευρώπη: https://drive.google.com/file/d/0B1HvJzTnvhLfc0dOYWJtTnBfUTA/view

April 15, 2016

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   400-201   70-534   NSE4   70-410   JK0-022   70-532   300-075   300-135   c2010-657   300-320   EX200   220-902   101-400   70-347   100-105  , 1Z0-144   220-802   100-105  , 100-101   1Z0-804   JN0-102   352-001   70-177   1Z0-144   c2010-657   70-417   70-483   200-120   102-400   CISSP   101   100-105  , MB2-704   ITILFND   JK0-022   70-410   JN0-102   PR000041   300-320   200-120   70-411   70-980   70-177   300-115   100-101   400-101   CISM   220-801   HP0-S42   9L0-066   70-243