Ayrton Senna

Ayrton Senna

Γνωστός σε όλους όσους ασχολούνται με το μηχανοκίνητο αθλητισμό και για πολλούς, ένας από τους καλύτερους οδηγούς που έχουν πέρασει. Μιλάμε για τον Ayrton Senna. Την πρώτη Μαίου συμπληρώθηκαν 22 χρόνια από το δυστύχημα στο οποίο έχασε τη ζωή του οδηγώντας. Ποια ήταν η πορεία του;

Έπιασε τιμόνι για πρώτη φορά στα 10 του χρόνια, το δώρο του πατέρα του ήταν ένα καρτ. Τρία χρόνια αργότερα, σε ηλικία μόλις 13 χρονών έρχεται η πρώτη συμμετοχή σε τοπικούς αγώνες καρτ και επειδή το ταλέντο δεν αργεί να φανεί, στα 17 του συμμετέχει στο πρωτάθλημα της Νοτίου Αφρικής όπου και στέφεται νικητής.

Το 1981 εγκαταλείπει τη Βραζιλία και ξεκινάει ελπιδοφόρα την καριέρα του στην Αγγλία με την κατάκτηση του πρωταθλήματος Formula Ford 1600.

Το 1983 είχε κιόλας μεταπηδήσει στη Formula 3 με την ομάδα της West Surrey Racing αλλά η παραμονή του ήταν πολύ σύντομη. 10 νίκες ήταν αρκετές για να ενδιαφερθούν ομάδες της F1 όπως Γουίλιαμς, Μακλάρεν, Μπράμπαμ και Τόλμαν. Και τα καλύτερα ξεκινούν!

Το 1984 φτιάχνει τον μύθο του παρόλο που η ομάδα της Τόλμαν δεν μπορούσε να τον στηρίξει όσο χρειαζόταν. Η παρουσία του όχι μόνο γίνεται αισθητή αλλά εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Μέχρι το 1987 κι ενώ είχε ήδη περάσει στην ομάδα της Lotus, οι νίκες που μετρούσε στην F1 ήταν μόλις 6.

Περνώντας στην  Μακλάρεν αρχίζει μία περιοδος εσωτερικού ανταγωνισμού για τον Σένα. Δεν ήταν διατεθείμενος να δεχτεί τη δεύτερη θέση με τον ομόσταβλό του Άλεν Προστ να περνάει μπροστά.

Το 1990 ο Προστ δεν αντέχει την πίεση και αλλάζοντας στρατόπεδο, ο Σένα κερδίζει δύο πρωταθλήματα στη σειρά. Παρ’όλα αυτά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο πιλότων είναι ακόμα εκεί και θα είναι ορατός μέχρι το 1994, όταν ο Προστ αποσύρεται από το πρωτάθλημα.

Ο Σένα συνεχίζει πλέον την πορεία του με την Γουίλιαμς και εκφράζει ανοικτά την αντίθεση του με τις αλλαγές στα μονοθέσια. Η αφαίρεση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης έκανε τα οχήματα της F1 πολύ ασταθή.

29 Απριλίου 1994, Γκραν Πρι του Σαν Μαρίνο, πίστα της Ίμολα. Ο νεός τότε οδηγός της F1 Ρούμπενς Μπαρικέλο, τραυματίζεται σοβαρά.
Την επόμενη μέρα ο Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ τραυματίζεται θανάσιμα στην πίστα έπειτα από σφοδρή σύγκρουση με ταχύτητα 314,9 χλμ/ώρα.
Η 1η Μαϊου έρχεται. Ο Ayrton Senna παρόλο που ήθελε να ακυρωθεί ο αγώνας συμμετέχει κανονικά και στον έβδομο γύρο χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου και προσκρούει στον τοίχο. Δύο ώρες μετά ανακοινώνεται ο θάνατος του. Οι λόγοι που χάθηκε ο έλεγχος παραμένουν μέχρι και σήμερα αδιευκρίνιστοι.

Το σημαντικότερο είναι να είσαι ο εαυτός σου και να μην αφήνεις κανένα να σε βγάλει από την πορεία σου. Είναι σημαντικό να μαθαίνεις από τα λάθη σου και να βελτιώνεσαι.

Πηγή

May 9, 2016