Formula 1 1980-1989

Οι κανόνες ασφαλείας της F1 (1980-1989)

Τα χρόνια περνάνε, η Formula 1 γίνεται όλο και πιο συναρπαστική και οι κανονισμοί ασφαλείας αυστηρότεροι. Τι νέο έφερε η δεκαετία 1980;

– Το 1980 η ύπαρξη ιατρικών δομών παίρνει υποχρεωτικό χαρακτήρα για όλες τις πίστες που διεξάγεται το πρωτάθλημα.

– Το 1981 ο κλωβός ασφαλείας του οδηγού επεκτείνεται έτσι ώστε να περιλαμβάνει και τα πόδια των πιλότων.

– Το 1984 αποφασίζεται ότι το ντεπόζιτο καυσίμων πρέπει να είναι τοποθετημένο μεταξύ του πιλότου και του κινητήρα του μονοθέσιου.

– Το 1985 ξεκινούν τα γνωστά σε όλους μας crash tests προκειμένου να διαπιστωθούν οι επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει μία μετωπική σύγκρουση.

– Το 1986 η FIA επιδιώκει να μειώσει το χρόνο αντίδρασής της σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. Κατά τη διεξαγωγή των αγώνων, ένα ελικόπτερο πρέπει να βρίσκεται σε κατάσταση ετοιμότητας για να μεταφέρει πιθανούς τραυματίες.

– Το 1988 τα crash tests εστιάζουν στον κλωβό ασφαλείας και το ντεπόζιτο καυσίμων. Ο σχεδιασμός των μονοθέσιων αλλάζει ώστε τα πόδια των οδηγών να βρίσκονται πίσω από τον εμπρόσθιο άξονα του οχήματος. Ως προς το οργανωτικό κομμάτι, αυτή είναι η χρονιά που ορίζεται ο πρώτος μόνιμος διευθυντής αγώνα από τη FIA.

– Το 1989 εισάγονται και στη Formula τα Doping tests. Συμβαδίζοντας με τους κανονισμούς της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής έτσι και το μηχανοκίνητο άθλημα, όλοι οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να περάσουν από τις αντίστοιχες εξετάσεις.

Πηγή

April 13, 2016