Τα «πρωτότυπα» ελαστικά της Goodyear μας προσφέρουν γεύση από το μέλλον

Η Goodyear Tire & Rubber Company παρουσίασε στο 85ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης αυτήν την εβδομάδα δύο καινοτόμα ελαστικά, τα οποία θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά στο μέλλον το ρόλο των ελαστικών αυτοκινήτων.

Παρότι πρόκειται για «πρωτότυπα» ελαστικά, οι τεχνολογίες του μέλλοντος εξάπτουν τη φαντασία και προσφέρουν μια πρώτη γεύση από τις πρακτικές καινοτομίες που πιθανόν θα τεθούν μελλοντικά στο επίκεντρο. Η πρώτη ιδέα -που ονομάζεται “BHO3″- προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τη μετατροπή της θερμότητας που παράγεται από το κυλιόμενο ελαστικό σε ηλεκτρική ενέργεια. Η δεύτερη ιδέα -που ονομάζεται “Trible Tube”- περιέχει τρεις σωλήνες που ρυθμίζουν την πίεση των ελαστικών ανταποκρινόμενη στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του δρόμου, προσφέροντας, έτσι, νέα επίπεδα απόδοσης και ευελιξίας.

Ο Joe Zekoski, Αντιπρόεδρος της Goodyear και Επικεφαλής του τεχνικού τμήματος δήλωσε σχετικά: «Αυτά τα πρωτότυπα ελαστικά οραματίζονται εκ νέου τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα ελαστικά στο μέλλον» και συνέχισε «Οραματιζόμαστε ένα μέλλον στο οποίο τα προϊόντα μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι του οχήματος και του καταναλωτή, πιο φιλικά προς το περιβάλλον και περισσότερο ευέλικτα.» Ακολουθούν πρόσθετα στοιχεία για τις δύο κατηγορίες « πρωτοτύπων» ελαστικών:

BHO3 Το συγκεκριμένο ελαστικό παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω της λειτουργίας των υλικών στο εσωτερικό του ελαστικού που συγκεντρώνει και μετατρέπει την ενέργεια που δημιουργείται από τη θερμότητα κατά την κύλισή του υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται θα βελτιστοποιήσουν τις δυνατότητες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας του ελαστικού καθώς και την αντίσταση κύλισης του. Καθώς η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλώνει, αυτή η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να συμβάλει σημαντικά στην επίλυση των μελλοντικών προκλήσεων της μετακίνησης. Το όραμα μας για τη συγκεκριμένη τεχνολογία ελαστικών θα μπορούσε να εξαλείψει τις ανησυχίες των οδηγών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

TRIPLE TUBE Το συγκεκριμένο ελαστικό διαθέτει τρεις εσωτερικούς σωλήνες. Αυτοί οι σωλήνες βρίσκονται κάτω από το πέλμα και κοντά στους εσωτερικούς και εξωτερικούς ώμους του ελαστικού, αλλά και στο κέντρο. Το ελαστικό στηρίζεται σε μια εσωτερική αντλία που κινεί τον αέρα από τον βασικό θάλαμο στους τρείς επιμέρους θαλάμους αέρα ή σωλήνες. Το ελαστικό προσαρμόζεται αυτόματα – και ανεξάρτητα – σε τρεις διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο.

• Eco / Safety – με μέγιστο πληθωρισμό στις τρεις σωλήνες – προσφέρει μειωμένη αντίσταση κύλισης.
• Sporty position – με μειωμένη αύξηση μέσα στο εσωτερικό βραχίονα του σωλήνα – προσφέρει στους οδηγούς πιο άμεσο χειρισμό μέσω της βελτιστοποιημένης επιφάνειας επαφής.
• Wet Traction position – με μεγιστοποίηση της αύξησης στο κέντρο του σωλήνα – παρέχει υψηλή αντίσταση στην υδρολίσθηση μέσω του υπερυψωμένου πέλματος στο κέντρο του ελαστικού.

Παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα ελαστικά αποτελούν μελλοντικές «πρωτότυπες» ιδέες, ο κος Zekoski σημειώνει ότι αποτελούν βασικό στοιχείο της στρατηγικής της Goodyear στον τομέα της καινοτομίας, καθιερώνοντας μια μακρόπνοη, νοοτροπία στις ομάδες έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας με γνώμονα την αγορά. «Είναι πιο σημαντικό από ποτέ για εμάς να παραμείνουμε βαθιά προσηλωμένοι καινοτομία που ενισχύει την αγορά, η οποία μας καλεί να επικεντρωθούμε, και να προβλέψουμε, τις γρήγορα εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών μας», συμπλήρωσε ο κος Zekoski.

Επιπλέον, εκτός από τα συγκεκριμένα πρωτότυπα ελαστικά, η Goodyear παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης μια λύση ελαστικών που μπορεί να συμβάλει στις κοινωνικές προκλήσεις της κίνησης σήμερα: το βραβευμένο θερινό ελαστικό EfficientGrip Performance που διαθέτει βαθμολογία «Α» στην αντίσταση κύλισης1 και ακόμη μια βαθμολογία «Α» στο κράτημα στο βρεγμένο οδόστρωμα2 σύμφωνα με την σήμανση των ελαστικών της ΕΕ.

Τα νέα ελαστικά EfficientGrip Performance σε οκτώ νέες διαστάσεις με βαθμό «ΑΑ» προσφέρουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να επηρεάσουν θετικά το περιβάλλον και την ασφάλεια των επιδόσεων του οχήματος τους, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου και την απόσταση πέδησης του σε βρεγμένους δρόμους σε σύγκριση με τα ελαστικά χαμηλής βαθμολογίας.

March 5, 2015

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   400-201   70-534   NSE4   70-410   JK0-022   70-532   300-075   300-135   c2010-657   300-320   EX200   220-902   101-400   70-347   100-105  , 1Z0-144   220-802   100-105  , 100-101   1Z0-804   JN0-102   352-001   70-177   1Z0-144   c2010-657   70-417   70-483   200-120   102-400   CISSP   101   100-105  , MB2-704   ITILFND   JK0-022   70-410   JN0-102   PR000041   300-320   200-120   70-411   70-980   70-177   300-115   100-101   400-101   CISM   220-801   HP0-S42   9L0-066   70-243