Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία για την ετικέτα ελαστικών εφαρμόζεται από την 1η Νοεμβρίου 2012. Το σύστημα σήμανσης ελαστικών φροντίζει για την ενημέρωση των καταναλωτών σε 3 κριτήρια απόδοσης: την οικονομία καυσίμου, το κράτημα στο βρεγμένο και τον εξωτερικό θόρυβο κύλισης. Όλα τα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων, SUV, ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και φορτηγών φέρουν υποχρεωτικά στο πέλμα τους την ετικέτα προκειμένου η σύγκριση μεταξύ διαφορετικών μοντέλων να γίνεται εύκολα και γρήγορα. Η βαθμονόμηση στην κάθε κατηγορία γίνεται ως εξής:

  • Οικονομία καυσίμου (Αντίσταση Κύλισης): A έως G – χαμηλότερη προς υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου (To D δεν χρησιμοποιείται)
  • Κράτημα στο βρεγμένο (Απόδοση φρεναρίσματος): A έως G – μικρότερη προς μεγαλύτερη απόσταση πέδησης σε συνθήκες βρεγμένου δρόμου από τα 80 χλμ/ώρα.
  • Εξωτερικός θόρυβος: Μετράται σε decibel (dB)

Η Ετικέτα Ελαστικών έχει επεξηγηματικό ρόλο προς τους αγοραστές ελαστικών όσον αφορά στην αντίσταση κύλισης, στο κράτημα στο βρεγμένο και στον εξωτερικό θόρυβο που παράγεται από το ελαστικό. Είναι όμως μόνο ένα από τα εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν να λάβετε μια απόφαση. Καλό είναι να θυμάστε ότι η ετικέτα καλύπτει μόνο 3 κριτήρια. Την ίδια στιγμή ανεξάρτητα τεστ περιοδικών αξιολογούν 15 διαφορετικά χαρακτηριστικά των ελαστικών, ενώ οι κορυφαίοι κατασκευαστές ελαστικών δοκιμάζουν το ελαστικό σε περισσότερες από 50 κριτήρια απόδοσης.

Σας παρέχουμε λοιπόν εξτρά, ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για να μπορείτε εύκολα να συγκρίνετε την απόδοση των ελαστικών που σας ενδιαφέρουν στην οικονομία καυσίμου, το οποίο φυσικά μεταφράζεται άμεσα σε εξοικονόμηση χρημάτων για εσάς!

Σημείωση:
Η σχέση μεταξύ της αντίστασης κύλισης και της κατανάλωσης καυσίμου έχει καθοριστεί από δύο διαφορετικές δοκιμές για κάθε τύπο ελαστικού: οι δοκιμές για την αντίσταση κύλισης πραγματοποιούνται σε εργαστήρια κάτω από ελεγχόμενες συνθήκες σύμφωνα με τον κανονισμό της UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) No 117.02 (μέθοδος ροπής) και οι δοκιμές της κατανάλωσης καυσίμου πραγματοποιούνται σε πίστες δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες κίνησης στην πόλη και σε αυτοκινητόδρομους. Οι συνθήκες δοκιμών (φορτίο, ταχύτητα και θερμοκρασία) είναι πανομοιότυπες για όλα τα ελαστικά που δοκιμάζονται.

Υπολογιστής Εξοικονόμησης Καυσίμου