beetle

Η ιστορία του σκαθαριού

Σκαραβαίος, χελώνα, κατσαριδάκι όπως και να το πούμε όλοι θα καταλάβουμε για πιο αυτοκίνητο μιλάμε. Το σκαθάρι είναι από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα, με μεγάλη ιστορία την οποία και θα δούμε παρακάτω.

Έκανε την εμφάνιση του το 1938 και σηματοδότησε την έναρξη την γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen. Το αρχικό κίνητρο για την δημιουργία του ήταν “πολιτικό”. Η ναζιστική Γερμανία ήθελε το “αμάξι του λαού”, ένα προσιτό, ανθεκτικό και αξιόπιστο όχημα για όλους τους πολίτες. Η αντιστοιχία της τιμής του σε σημερινά χρήματα δεν ξεπερνούσε τις 4000€. Στις  26 Μαΐου 1938 λοιπόν γίνεται η επίσημη παρουσίασή του από τον ίδιο το Χίτλερ που το βαφτίζει προπαγανδιστικά ως KdF-Wagen = «Kraft durch Freude»-Wagen / Αυτοκίνητο «Ισχύς μέσω χαράς».

Σε λιγότερο από ένα χρόνο, ο Β Παγκόσμιος Πόλεμος ξεσπά με συνέπεια το εργοστάσιο που είχε αρχικά δημιουργηθεί για την παραγωγή του Σκαθαριού, να χρησιμοποιηθεί για τους πολεμικούς σκοπούς του Γ ράϊχ. Έτσι το Σκαθάρι θα περάσει σε δεύτερη μοίρα εκτός από τα λίγα οχήματα που κατασκευάστηκαν για την ναζιστική ελίτ.

Το 1945 ο πόλεμος λήγει και ένα από τα βασικά σενάρια είναι τόσο ο εξοπλισμός συναρμολόγησης όσο και το μοντέλο να περάσουν στα χέρια των συμμάχων. Η ειρωνεία; Οι Βρετανοί δεν ασχολήθηκαν καν αφού θεώρησαν ότι τα οχήματα με τον κινητήρα στο πίσω μέρος δεν θα έχουν μέλλον και η κατασκευή του σκαραβαίου θα είχε υψηλό κόστος. Οι Αμερικάνοι από την άλλη και συγκεκριμένα ο ίδιος ο εγγονός του Χένρυ Φορντ, της γνωστής οικογενείας, θεώρησε το αυτοκίνητο πολύ άσχημο για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των αγοραστών. Κάπως έτσι λοιπόν το αυτοκίνητο και η μοίρα του παραμένει στην κατεστραμμένη τότε Γερμανία.

Ένα χρόνο μετά, οι όποιες ζημιές είχαν αποκατασταθεί, ο ρυθμός παραγωγής είχε ήδη ξεπεράσει τα 1000 οχήματα το μήνα και οι εξαγωγές σε Ευρώπη και Αμερική είχαν ξεκινήσει.

Στις 17 Φεβρουαρίου 1972 στέφεται ως το εμπορικότερο αυτοκίνητο όλων τον εποχών αφού το όχημα νούμερο 15.007.034 ήταν αρκετό για να ξεπεραστεί ο αριθμός αντιτύπων του Ford Model T.

Σταδιακά το νέο μοντέλο Volkswagen Golf έπαιρνε πρωταγωνιστικό ρόλο κι ενώ οι ρυθμοί πωλήσεων του σκαθαριού έπεφταν, η παραγωγή του γινόταν αποκλειστικά σε εργοστάσια εκτός της αρχικής του έδρας.

Το 1978 κατασκευάστηκε στο Έμντεν το τελευταίο αντίτυπο ευρωπαϊκής κατασκευής ενώ το 2003 κατασκευάστηκε το τελευταίο σκαθάρι παγκοσμίως στο εργοστάσιο της Πουέμπλα στο Μεξικό.

Παρά το κακό του ιστορικό και τις ρίζες του, το σκαθάρι έχε συνδεθεί με αντικομφορμιστικά κινήματα και παραμένει ένα από τα πιο καλτ οχήματα λόγω του απλοϊκου του design αλλά και του αντισυμβατικού του χαρακτήρα.

Πηγή

May 16, 2016

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   400-201   70-534   NSE4   70-410   JK0-022   70-532   300-075   300-135   c2010-657   300-320   EX200   220-902   101-400   70-347   100-105  , 1Z0-144   220-802   100-105  , 100-101   1Z0-804   JN0-102   352-001   70-177   1Z0-144   c2010-657   70-417   70-483   200-120   102-400   CISSP   101   100-105  , MB2-704   ITILFND   JK0-022   70-410   JN0-102   PR000041   300-320   200-120   70-411   70-980   70-177   300-115   100-101   400-101   CISM   220-801   HP0-S42   9L0-066   70-243