shutterstock_181721162-min

Δίπλωμα οδήγησης στα 17;

Δίπλωμα οδήγησης στα 17; Ισχύει εδώ και πολλά χρόνια στην κεντρική και βόρεια Αμερική όπως και σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Πρόσφατα έγινε η πρόταση για εφαρμογή και στην Ελλάδα. Με ποιο σκεπτικό όμως θα μπορούσε να αποφασιστεί κάτι τέτοιο και πως θα επηρέαζε την υπάρχουσα κατάσταση;

Η αρχική πρόταση είναι ξεκάθαρη, δίπλωμα στα 17 αλλά οδήγηση με παρουσία μεγαλύτερου ατόμου στο αυτοκίνητο, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο εξωτερικό. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί θεωρητικά τουλάχιστον, ένα εμπειρότερο άτομο δίπλα στο νεό οδηγό αφενός μπορεί να εκπαιδεύσει επί της ουσίας τον άπειρο οδηγό, αντιμετωπίζοντας μαζί κάποιες καταστάσεις και αφετέρου για να του μεταδώσει γνώσεις που αποκτά κάποιος μετά από χρόνια οδήγησης. Πρακτικά, αυτή η τακτική έχει αποδώσει σε κάποιες χώρες όπως η Γερμανία καθώς οι στατιστικές μελέτες δείχνουν τους εκπαιδευμένους νέους να εμπλέκονται σε λιγότερα τροχαία ατυχήματα.

Πως θα μπορούσε να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο στην Ελλάδα όμως που δεν φημιζόμαστε για την οδική κουλτούρα μας. Πως θα μπορούσε να δείξει ένας γονιός τη σωστή συμπεριφορά όταν ο ίδιος παραβιάζει σηματοδότές και εν γένει τον Κ.Ο.Κ;

Ένα ακόμα σημείο προς εξέτση είναι οι ραγδαίοι ρυθμοί της τεχνολογίας. Πως θα έχουμε την απαίτηση από έναν άνθρωπο κάποιας ηλικίας να γνωρίζει τις νέες τεχνολογίες που περιλαμβάνονται στο αυτοκίνητο του ώστε να μπορεί να τις εξηγήσει και στο έφηβο παιδί του.

Το θέμα που προκύπτει λοιπόν για τα ελληνικά δεδομένα είναι αρκετά σοβαρό. Ένας 17χρονος που θα εκπαιδευτεί από έναν έμπειρο οδηγο με ως επί το πλείστον μέγαλη έλλειψη οδικής κουλτούρας ή ένας 18χρονος που θα πάρει το δίπλωμα οδήγησης και θα αφεθεί μόνος στο δρόμο;

Το μόνο σίγουρο είναι ότι σε θέματα οδήγησης και ασφάλειας θα πρέπει να επανεξετάσουμε τις έως τώρα επιλογές μας.

Πηγή

July 22, 2016

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   400-201   70-534   NSE4   70-410   JK0-022   70-532   300-075   300-135   c2010-657   300-320   EX200   220-902   101-400   70-347   100-105  , 1Z0-144   220-802   100-105  , 100-101   1Z0-804   JN0-102   352-001   70-177   1Z0-144   c2010-657   70-417   70-483   200-120   102-400   CISSP   101   100-105  , MB2-704   ITILFND   JK0-022   70-410   JN0-102   PR000041   300-320   200-120   70-411   70-980   70-177   300-115   100-101   400-101   CISM   220-801   HP0-S42   9L0-066   70-243